Informes de viaje

Vietnam   16 de mayo de 2017, Saigon, Vietnam
Un sueño hecho realidad

En el final

Versión en catalán

Ernest:

Los sueños son un proceso imaginario y de fantasía, que tenemos mientras dormimos. Muchas veces, también tenemos estos sueños mientras estamos despiertos y cuando somos perfectamente conscientes de nuestros pensamientos. Muy a menudo, o casi siempre, catalogamos estos sueños como cosas que son prácticamente imposibles de alcanzar, o fantasías irreales que solo puede existir en nuestro cerebro.

 i20160410-07Pues bien, yo he aprendido que nuestros sueños no tienen nada de irreal o de imposible. Seguro que cada uno de nosotros tiene un sueño, o más de uno. Los sueños son pensamientos que nos hacen saltar de alegría, mientras pensamos. Pensamientos que nos exaltan, que hasta nos revuelven el estómago. Pienso que es muy importante soñar, para después – en un futuro – hacerlos realidad.

A veces – como en mi caso – los sueños no están perfectamente dibujados en la cabeza, y no los reconoces al 100%. Mi sueño era hacer un largo viaje al acabar los estudios, pero no sabía a dónde, ni con quien, ni cómo.

 i20160428-03Hará unos cuatro años que me encontré con Jakob por primera vez y me explicó su idea de viajar en bici por el mundo, y lo vi claro. Desde el primer momento me enamoré de aquella idea. Aquel era el viaje de mis sueños, atravesar medio mundo con la bicicleta. Mi sueño ya tenía forma, y estaba perfectamente dibujado en mi cabeza y listo para luchar por él.

Fueron cuatro duros años: los estudios en alemán y un trabajo muy intenso en el hospital, no me hicieron fácil el camino, pero yo sólo tenía una idea en la cabeza: hacer realidad aquel sueño, costara lo que costara.

Combinábamos el estudio con el trabajo de enfermeros a domicilio, un trabajo que se podía hacer si haber acabado los estudios. Durante tres años fuimos ahorrando. La etapa más dura fue la época de los exámenes de final de carrera, ya que teníamos que estudiar y trabajar en dos sitios a la vez. Cuando miro atrás, se me hace imposible pensar que pudimos hacerlo sin desfallecer en ningún momento. Una vez finalizados los estudios, continuamos trabajando intensamente para ahorrar todo lo que pudiéramos. Fue duro, pero solo de pensar que lo hacíamos para cumplir un sueño, todo era mucho más sencillo.

Finalmente, cuando empezamos el viaje, nos sentimos muy orgullosos de nosotros mismos. Habíamos luchado duro y en el camino no faltaron las dificultades. Pero no creo que haya otra manera de conseguir lo que quieres, si no es luchando. Sin la constancia, dedicación, superación y coraje, es imposible hacer realidad un sueño.

Pedal for Humanity

¿Por qué dimos este nombre a nuestro proyecto? Aquí podríamos hablar de dos aspectos.  i20160509-07Por un lado, se nos ocurrió este nombre por un motivo. Este viaje lo combinábamos con una recolecta de fondos para Don Bosco. Para quien haya leído nuestros informes, habrá constatado el gran trabajo humanitario que hacen por todo el mundo. Y de esta manera combinábamos el viaje (pedal), con el trabajo de Don Bosco (Humanity).

Por otro lado, y en segundo lugar, escogimos este nombre para dar un mensaje claro a nuestros lectores. Un mensaje de humanidad, para que se tome consciencia de que en el mundo hay mucha más gente buena de la que se cree. Con este mensaje queríamos desmontar la típica frase que a menudo utilizamos: “Vaya, parece que todavía queda gente buena en el mundo”. Pues sí. Hay muchísima. Aquí me gustaría poner un gran ejemplo a fin de que quede bien claro: Irán.

 i20160601-07La planificar la ruta general, yo tenía dudas de pasar por este país y sinceramente me daba un poco de respeto entrar. Muchas veces tenemos prejuicios sobre las cosas, y en general los tenemos, sobre todo por las influencias de los medios de comunicación, o porque tenemos una falta de información. A veces la incertidumbre o el desconocimiento, nos provocan miedo, y cuando se tiene miedo, es cuando desconfías de todo.

Después de informarnos que era un país seguro, decidimos incluirlo en la ruta. Esta fue la mejor decisión que tomamos. De todos los países que hemos visitado en este viaje, en Irán fue donde encontramos el más alto nivel de hospitalidad. Una cosa jamás vista. Había gente que nos paraba por la carretera para darnos pan, agua, fruta… y hasta una buena ración de arroz y té caliente. Sin conocernos de nada, nos invitaban a sus casas, y nos dejaban las llaves y se iban a hacer la compra.

Como seguramente ya sabéis, en Teheran, quedamos “atrapados” durante tres semanas por motivos de Visado. Pero gracias a los amigos que habíamos hecho: Hamed, Marzi, Mohammed, Reza o Hossein, pasamos esta dificultad de una manera más agradable.

Feliz cumpleañosEn muchas ocasiones, nos encontrábamos con personas que nos decían: “¿Qué os parece Irán? Nosotros, los musulmanes, no somos terroristas…”. En estas ocasiones, les explicábamos qué pensábamos de ellos, y poníamos en relieve su increíble hospitalidad, gente que siempre estaba dispuesta a ayudar y sin esperar recibir nada a cambio. Una hospitalidad gratuita y de corazón. Nos avergonzaba el hecho de tener que convencerlos de que, por el hecho de ser musulmanes, no eran terroristas. Eso nosotros ya lo sabíamos. El islam, es una religión pacífica y los musulmanes son personas muy respetuosas, generosas y amables, que cuidan de su prójimo.  i20160713-12Nosotros decíamos abiertamente que éramos cristianos, y el trato era siempre de respeto, sin críticas o discriminación. Durante este viaje hemos pasado por países muy diferentes, tanto de cultura como de religión. En Turquía y en Irán (los dos únicos países musulmanes por donde hemos pasado), han sido los países donde hemos encontrado – y con diferencia – el nivel de hospitalidad más alto. El problema surge cuando se mezcla política y religión, cosa que hace el poderoso régimen fundamentalista, haciendo un mal uso de la religión y reprimiendo su población con leyes de la antigua Edad Media. Los grupos radicales como ISIS (como principal ejemplo), hacen exactamente lo mismo, y usan la religión para sus propios intereses y no para ser fieles a ella, y utilizan el terrorismo para ser mártires de la religión que profesan.

Marcarse objetivos

Nosotros antes de comenzar este viaje, nos marcamos muchos objetivos. Conocer nuevas culturas, nueva gente, nuevos países. Conocer hasta dónde llegaban nuestros límites, tanto físicos como psíquicos. Conocernos mejor a nosotros mismos, y experimentar nuestras reacciones en diferentes situaciones; descubrir hasta dónde llegaba nuestra amistad. Todos estos objetivos, los hemos conseguido, y de una manera muy profunda.

 i20160718-17Pero en este caso queremos hablar del objetivo de pedalear desde Colona hasta Vietnam. Muchas personas nos preguntaban cómo era posible pedalear un año entero. “¿No os cansareis? ¿No os da pereza?”. Nosotros hemos experimentado la importancia de marcarse objetivos para quemar etapas. La motivación tiene un papel muy importante. La clave para ir avanzando, fue proponernos pequeños objetivos. Como, por ejemplo, ciudades a 300km de distancia, e ir haciendo poco a poco. Cuando conseguíamos estos pequeños objetivos, nos premiábamos con una recompensa. La motivación es esencial para avanzar en tu camino, y tienes que buscar la manera de vivir motivado cada día, sea lo que sea.

Invitados en TiraboluPara nosotros, la satisfacción de conseguir cada uno de los objetivos, nos motivaba para superar las etapas difíciles. A menudo la motivación, nos venía sin haberla buscado, como, por ejemplo, cuando pasábamos por sitios con preciosos paisajes, o cuando nos pasaban cosas buenas por el camino, o en mi caso, cuando el Barça ganó 6-1 contra el PSG. Iba tan motivado, que hubiera podido recorrer 300km en un día. Pienso que eso de ponerse objetivos, primero pequeños y después grandes, se puede aplicar perfectamente a la vida cotidiana, a fin de estar siempre motivado, satisfecho y orgulloso de ti mismo cuando los alcanzas.

Aprender a valorar lo que tenemos

A parte de las cosas esenciales, como tener una familia que me quiere, o tener salud, este viaje también me ha ayudado mucho a valorar todo lo que tengo cuando vivo en mi casa. Y me he dado cuenta de que todo no es tan cómodo: me he tenido que duchar con agua fría durante el mes que estuvimos en Nepal, o comí arroz con verduras durante ese mes, ya que no tenían nada más. Segundo puerto 2.400mMe doy cuenta de la suerte que tengo cuando puedo escoger lo que quiero ser en el futuro, estudiando aquello que más me gusta, y no tener que empezar a trabajar a los diez años para que mi familia pueda comer. Cuando veo una mujer de setenta años picando piedra durante doce horas al día, cobrando sólo 3€ diarios, soy consciente de que lo que cobro yo, no está tan mal. ¡Qué suerte tener un piso de 40m2 y con calefacción para pasar el invierno! En los slams de Mumbai viven quince personas en una habitación de 20m2, sin ventanas, sin lavabos y con electricidad de que va y viene. Mientras unos trabajan todo el día, durante toda la semana, yo tengo días de descanso para quedar con mis amigos o irme de excursión. Qué extraño será beber agua del grifo cuando regrese. Durante los últimos diez meses, la hemos tenido que filtrar o comprar. Gvantsa y ErnestEn los lugares secos, la gente camina 10km para conseguirla. Qué suerte poder ir al hospital cuando me pasa alguna cosa y saber que estoy asegurado y que, por este motivo, no arruinaré a mi familia con los gastos médicos. A veces hasta puedo escoger entre cuatro medios de transporte para ir de un lado a otro; he visto personas que solo tienen la opción de un autobús que tarda cinco horas para recorrer 40km, porque las carreteras están tan mal, que no se puede circular a más de 10km/h. bien, todo esto me ha ayudado – y mucho - a valorar lo que tengo, y a no quejarme de si tengo una cosa o no.

Jakob, amigo y compañero de viaje

¿Qué puedo decir de una persona tan extraordinaria como él? Es una de aquellas personas que todos quisieran tener en la vida, ya sea como amigo, hermano, hijo, abuelo, nieto, compañero de trabajo, conocido, y hasta entrenador de ajedrez. Es una persona risueña, con un optimismo nunca antes visto, que siempre está de buen humor, aún por las mañanas antes del desayuno, o en una situación difícil; una persona generosa, amigable, respetuosa, inteligente, fuerte, muy fuerte físicamente, pero sobre todo psíquicamente. Sin él no habría llegado tan lejos; cuando yo me quedaba sin fuerzas, él me animaba a seguir adelante; cuando yo perdía los nervios, él ponía aquel toque de paciencia tan necesario. una persona en la cual puedes confiar y sabes que no te fallará. Una persona que lo da todo por los suyos. Ultimo puerto en ArmeniaDurante este viaje se ha ganado una cualidad que no me gustaba de él, antes de comenzar esta aventura: enfadarse y sacar el carácter, cuando una cosa no le parece bien, o cuando le toman el pelo.

Él me dio la idea clave para acabar de dar forma a mi sueño, cuando todavía lo estaba configurando. Él ha sido la persona perfecta para hacer este viaje; no me podría imaginar hacerlo con otra persona. Su sencillez personal, ha sido clave para nuestro éxito, ya que hemos sido un equipo en los momentos difíciles, y nos hemos entendido enseguida en cada situación. LoremEs imposible pensar que, durante este año, no hayamos discutido ni una sola vez. Al contrario, en vez de discutir, nos hemos comunicado para solucionar las pocas diferencias que hemos tenido. El trabajo en equipo ha sido esencial. El único problema que tiene es que es muy feo; pero ya le he dicho que eso no se podía arreglar, y en un principio lo ha aceptado. Una persona con una fuerza vital impresionante, siempre motivado para alcanzar sus objetivos. Una de las cosas que más me gustan de él, es que es un soñador; tiene sueños de todo tipo y de todos los colores, y eso hace que se tome la vida con tanta fuerza, como si se quisiera comer el mundo cada día. Gracias Jakob, por este gran viaje y por transmitirme tanta alegría y fuerza, elementos muy necesarios para superar el reto que nos propusimos.

Don Bosco

La grandeza de este proyecto ha sido en gran parte gracias a Don Bosco. Personalmente antes de empezar el viaje, no conocía esta organización, y ahora mismo puedo decir que acertamos de lleno al combinar este viaje con Don Bosco. Ha sido un gran honor poder ayudar - aunque sólo sea un poco – a una organización que realiza un trabajo tan espectacular y que hace tanto bien a tantas personas que pasan necesidad. Los salesianos son unas personas que entregan sus vidas únicamente para ayudar a todos aquellos niños y jóvenes que no hubieran tenido ningún tipo de futuro. Recogiéndolos de la calle, dándoles comida, un sitio dónde vivir, y una educación excelente, en las miles de escuelas que tienen por todo el mundo. En cada proyecto que hemos visitado, me he quedado maravillado de su gran labor.

 i20161210-06La familia de Don Bosco es una familia muy especial, que transmite unos valores esenciales para la vida, una familia con espíritu único, un espíritu de hospitalidad, de generosidad, de alegría, de preocuparse por los demás, de fidelidad, de recompensa… De este gran trabajo, solo te das cuenta cuando ves los niños y los jóvenes viviendo en los centros de Don Bosco; niños con una infancia muy dura, pero que gracias a Don Bosco han encontrado una familia que se preocupa por ellos y los ayuda. En todos los centros que hemos estado, se respira felicidad y alegría, un ambiente prácticamente imposible de imaginar hasta que no se vive en primera persona. A parte de eso, Don Bosco nos ha acogido en cada país que por donde hemos pasado, nos han ayudado con todo lo que han podido, y más, y estamos inmensamente agradecidos por toda su ayuda. Una ayuda que empezó en Alemania y que nos ha acompañado hasta Vietnam. Muchas gracias Don Bosco por esta gran labor que hacéis a la Humanidad.

¡Gracias, gracias y gracias!

Son muchísimas las personas que han hecho posible este gran proyecto.

En primer lugar, quiero dar las gracias a mis padres y a mi hermano Albert, por el apoyo que me han brindado durante todo este tiempo; sin ellos a mi lado, no habría llegado donde ahora estoy; el apoyo psicológico has sido esencial en este viaje.

 i20170111-23Gracias especialmente a mi novia Gvantsa, que ha aguantado hasta el final como una campeona, superando todos los momentos difíciles en mi ausencia. Gracias, pues, Gvantsa por tu apoyo y tu paciencia durante todo este período.

Gracias a mis amigos, porque ellos también han pedaleado conmigo enviándome múltiples mensajes de motivación: ¡gracias, chicos y chicas!

Gracias a nuestras traductoras de la página web, Carolina, Úrsula, Indra y Jessica.

CimaGracias a nuestros sponsors, visibles en la parte derecha de la página web. Los materiales proporcionados nos han sido de gran ayuda para superar sobre todo el mal tiempo que hemos tenido que afrontar entre otras cosas. Gracias a todos los patrocinadores privados, ya sean por parte de familia, amigos, conocidos y desconocidos, ayudándonos económicamente en los gastos que hemos tenido, y en los imprevistos. Reconstruiendo escuela nueva. 3a escuela visitada. (2h de Kathmandu)Quien haya analizado los números en la hoja de cálculo del proyecto, habrá visto que entre todos, nos habéis ayudado con una suma imposible de imaginar: 7.930€, que es más que una tercera parte del coste del viaje; sin vosotros habríamos tenido graves problemas económicos para continuar adelante. Gracias a vuestra generosa ayuda, podremos hacer una buena donación a Don Bosco, una suma aproximada de 1.000€. eso sin contar el dinero dado directamente a Don Bosco.

 i20170310-09Gracias también a todas las personas que nos hemos encontrado por el camino, personas que nos han acogido en sus casas y que nos han regalado su confianza. Estas personas nos han ayudado también a superar los momentos difíciles, cuando todo pintaba negro. A cada uno de ellos los llevaré siempre en mi corazón.

Y finalmente también dar las gracias a todos aquellos que nos han seguido, ya sea a través de la página web, Facebook, Instagram, etc. Los continuos mensajes de apoyo y motivación, han sido esenciales para seguir adelante y continuar compartiendo las experiencias con vosotros a través de todos los informes y las fotos; siempre lo hemos hecho con mucho gusto y mucha satisfacción.

Fritz (Webmaster)

Quiero dedicar unas líneas al tercer miembro de este equipo. Un miembro tan esencial como nosotros, que se ha encargado que todos pudieran gozar de este proyecto, en una página web tan espectacular y perfecta. Sin él, este proyecto habría quedado escondido bajo las piedras. Él ha invertido muchísimas horas y ha trabajado duro para configurar una página como esta. Un gran Webmaster que se llevaba el portátil en la mochila de excursión a fin de que nuestros seguidores pudieran saber dónde estábamos en cada momento.

El camión ruso se rompe en el puenteÉl, no solo ha sido el encargado de que la página estuviera actualizada, sino que también ha hecho múltiples gestiones para que nosotros siguiéramos adelante. No ha gestionado la economía del viaje, y vigilando que nuestras cuentas bancarias estuvieran equilibradas. Nos ha hecho trámites con las agencias de viajes, ayudándonos en los problemas con los visados, o recomendándonos, o advirtiéndonos sobre peligros o cosas a tener en cuenta en cada país donde hemos entrado. Y muchas otras cosas de las cuales ya no me acuerdo, porque han sido muchas. Él siempre ha quedado detrás del escenario, pero su trabajo ha sido muy importante. A parte de todo eso, él ha sido también uno de los principales motivadores; en este caso, seguro que pesaba mucho que su hijo, era uno de los que pedaleaba. ¡Gracias Fritz por tu trabajo!

¿Y ahora, qué?

Pues sí, tenemos que aceptar que el viaje se ha acabado; pero ahora toca sacar el máximo provecho de esta historia. Como algunos quizás ya sabéis, hemos ido grabando con nuestras cámaras Go Pro todas las situaciones interesantes que hemos ido teniendo durante todo el viaje, y ahora tenemos muchísimo material para poder elaborar un documental del viaje, con la ayuda de Gereon y su empresa Koliview. Si todo funciona como tenemos previsto, esperamos presentar el documental a principios del año que viene.

En mi caso, y con la ayuda de mi madre, escribiré un libro donde intentaré explicar con todo detalle, esta gran aventura, un libro requiere mucho trabajo, y no creo que esté listo antes de un año.

{Traducción del catalán: Carolina}

***************** Versión en catalán *****************

Ernest:

Un somni fet realitat

Els somnis són un procés imaginatiu i de fantasia que tenim mentre dormim. Moltes vegades, però, aquests somnis els tenim també mentre estem desperts i quan som perfectament conscients dels nostres pensaments. Molt sovint o gairebé sempre cataloguem aquests somnis com a coses que són pràcticament impossibles d’assolir, o fantasies irreals que solament poden existir dins el nostre cervell, i enlloc més.

 i20160410-07Doncs bé, jo he après que els nostres somnis no tenen res d’irreal o d’impossible. Segur que cadascun de nosaltres té un somni o més d’un. Els somnis són pensaments que ens fan saltar d’alegria mentre hi rumiem; pensaments que ens exalten, pensaments que fins i tot ens regiren l’estomac. Penso que és molt important tenir somnis per després, en un futur, poder fer-los realitat.

De vegades, com en el meu cas, els somnis no estan perfectament dibuixats en el cap i no els pots arribar a reconèixer al 100%. El meu somni era fer un llarg viatge quan acabés els estudis, però no sabia cap a on, ni amb qui, ni com. Farà uns quatre anys, quan em vaig trobar amb en Jakob per primera vegada i em va explicar la seva idea de viatjar pel món amb bici, ho vaig veure clar, i des del primer moment em vaig enamorar d’aquella idea: aquell era el viatge dels meus somnis, travessar mig món amb la bici. El meu somni havia acabat d’agafar forma i estava perfectament dibuixat en el meu cap i llest per a lluitar-hi.

 i20160428-03Van ser quatre anys durs: els estudis d’alemany i un treball molt intens a l’hospital no em van posar pas el camí fàcil. Però jo sols tenia una idea al cap: fer realitat aquell somni de la manera que fos. Mentre estudiàvem vam començar a treballar com a infermers a domicili, un treball que es podia fer sense haver acabat els estudis encara. Durant aquest temps vam començar a estalviar. I així durant tres anys. L’etapa més dura va ser quan van arribar els exàmens finals de carrera, ja que havíem d’estudiar i treballar en dos llocs a la vegada. Quan miro enrere se’m fa gairebé impossible pensar que vam poder fer-ho tot sense defallir en cap moment. En acabar els estudis vam continuar treballant molt intensament per estalviar tants diners com fos possible. Va ser dur, però tant sols pensar que ho fèiem per agafar-nos al somni, tot era molt més senzill. Finalment, quan vam començar el viatge, vam estar molt orgullosos de nosaltres mateixos. Havíem lluitat molt dur, i el camí va ser ple d’obstacles. Però, és clar, no crec que hi hagi una altra manera per a aconseguir-ho. Sense posar-hi constància, dedicació, superació i coratge és impossible fer realitat un somni.

Pedal for Humanity

Per què vam donar aquest nom al nostre projecte? Aquí podríem parlar de dos aspectes.

 i20160509-07Per una banda sens va ocórrer aquest nom per un motiu. Aquest viatge el combinàvem amb una recol•lecta de fons per a Don Bosco. Per qui hagi anat llegint els nostres informes, s’haurà adonat del gran treball humanitari que fan arreu del món. I d’aquesta manera combinàvem el viatge (pedal) amb el treball de Don Bosco (Humanity).

Per altra banda, i segon motiu, vam escollir aquest nom per donar un clar missatge als nostres lectors. Un missatge d’humanitat, un missatge perquè la gent s’adonés que hi ha molta més gent bona en aquest món que no pas de dolenta. Amb aquest missatge volíem destrossar aquests típica frase que fem servir sovint: “Vaja!, sembla que encara hi ha gent bona en aquest mon.” Doncs sí, n’hi ha, i molta.

En aquest espai m’agradaria posar un gran exemple a fi que quedi ben clar: l’Iran.

 i20160601-07A l’hora de planificar la ruta general, jo tenia dubtes de passar a través de l’Iran, i sincerament em feia molt de respecte entrar-hi. Molts cops tenim prejudicis sobre les coses, i en la majoria els tenim sobretot per les influències dels mitjans de comunicació, o també perquè tenim una mancança en la informació. Sovint, la incertesa o la desconeixença ens provoca por, i quan es té por, llavors desconfies de les coses.

Feliz cumpleañosDesprés d’informar-nos que era un país segur, vam decidir d’entrar-hi. Aquesta va ser la millor decisió que vam prendre; de tots els països per on hem passat, a l’Iran és on hi hem trobat el nivell d’hospitalitat més alt, una cosa mai vista. Hi havia gent et parava per la carretera per donar-te pa, aigua, fruita..., i fins i tot plats d’arròs o te calent. Sense que et coneguessin de res, et convidaven a casa seva, et deixaven les claus i se n’anaven a comprar el sopar per al vespre.

Com segurament ja sabeu, vam restar atrapats durant tres setmanes a Teheran per temes de visats, però gràcies als nostres amics, evidentment fets allà, com en Hamed, Marzi, Mohammed, Reza o Hossein vam passar el tràngol d’una manera molt més agradable.

 i20160713-12A l’Iran en moltes ocasions ens trobàvem amb gent que ens deia: “Què us en sembla, de l’Iran? Nosaltres, els musulmans, no som terroristes…”. En aquestes ocasions els explicàvem el que pensàvem d’ells, i posàvem en relleu aquesta hospitalitat increïble, gent sempre amb ganes d’ajudar i sense esperar a rebre res a canvi. Una hospitalitat feta de tot cor. Nosaltres ens avergonyíem quan els havíem de convèncer que ells, per ser musulmans, no eren terroristes. Això ja ho sabíem nosaltres! L’Islam es una religió pacífica, i els musulmans són persones molt respectuoses, que es cuiden dels seus pròxims, persones generoses i amables. Nosaltres dèiem obertament que érem cristians, i el tracte era sempre exactament el mateix, sense males cares ni cap tipus de discriminació o crítica.  i20160718-17Nosaltres, durant aquests viatge, hem passat per molts països diferents i amb diferents religions; i, doncs, a Turquia i a l’Iran (els dos únics països musulmans per on hem passat) han sigut els països on hem trobat, amb molta diferència, el nivell d’hospitalitat més alt. El problema sorgeix, però, quan es barreja política i religió, cosa que fa el poderós règim fonamentalista, fent un mal ús de la religió i reprimint la seva població amb lleis de l’antiga Edat Mitjana. Els grups radicals, com ISIS (com a principal exemple), fan exactament el mateix, i fan servir la religió per als seus propis interessos i no per a ser fidels a la seva religió, i volen ser màrtirs de la seva religió fent servir el terrorisme.

Posar-se objectius

Nosaltres abans de començar aquest viatge ens vam posar molts objectius. Conèixer noves cultures, nova gent, nous països. Conèixer fins on arribaven els nosaltres límits, tant psíquics com físics. Conèixer-nos millor a nosaltres mateixos i experimentar les nostres reaccions en diferents situacions, o també descobrir fins on arribava la nostra amistat. Tots aquests objectius els hem assolit, i d’una manera molt profunda. Invitados en TiraboluPerò en aquest cas volia parlar de l’objectiu de pedalar de Colònia fins al Vietnam. Moltes persones ens preguntaven com és possible de pedalar un any seguit. No us cansareu? No us fa mandra? Nosaltres hem experimentat la importància de posar-se objectius per a assolir les etapes. La motivació hi té un paper molt importat en tot plegat. La clau per anar avançant va ser posar-nos petits objectius. Com, per exemple, ciutats a 300 km de distància i així anar fent, a poc a poc. Quan arribàvem a aquests “petits” objectius ens donàvem una recompensa. La motivació és essencial per a avançar en el teu camí, i has de cercar la manera per estar motivat cada dia, sigui el que segui. Segundo puerto 2.400mPer a nosaltres la satisfacció d’assolir cada un dels objectius ja ens motivava per a superar les etapes difícils. Sovint, però, la motivació ens venia sola sense haver-la de buscar, com per exemple quan passàvem per llocs amb paisatges espectaculars o quan ens passaven coses bones pel camí, o, en el meu cas, quan el Barça va guanyar 6-1 contra el PSG; anava tan motivat que hauria pogut fer 300 km en un dia! Penso que això de posar-se objectius, primer de petits i després de més grans, es pot aplicar perfectament a la vida quotidiana, a fi d’estar sempre motivat i per estar satisfet i orgullós de tu mateix quan els assoleixes.

Aprendre a valorar el que tenim

A part de les coses essencials, com tenir una família que m’estima o tenir salut, aquest viatge també m’ha ajudat molt a valorar tot el que tinc quan visc a casa meva. I m’he adonat que no tot és tan còmode: m’he hagut de dutxar amb aigua freda durant un mes al Nepal, o... vaig menjar arròs amb verdures cada dia durant un mes també al Nepal, ja que no tenien res més. Gvantsa y ErnestM’adono de la sort que tinc quan puc escollir el que vull ser en un futur, estudiant allò que m’agrada més i no haver de posar-me a treballar a deu anys perquè la meva família pugui menjar. Quan veig una dona de setanta anys picant pedra durant dotze hores al dia i cobrant 3€/dia m’adono que potser el que cobro jo no està tan malament. Quina sort, de tenir un pis de 40 m2 i amb calefacció per a l’hivern! Als slams de Mumbai hi viuen 15 persones en una habitació de 20 m2, sense finestres, sense lavabos i amb electricitat que ve i que se’n va. Mentre uns altres treballen tot el dia, cada dia de la setmana, jo tinc dies de festa per quedar amb amics o anar-me’n d’excursió. Que estrany serà ara beure aigua de l’aixeta quan torni. Ultimo puerto en ArmeniaDurant els últims 10 mesos l’hem haguda de filtrar o comprar, o fins i tot en zones seques la gent camina 10 km per a aconseguir aigua. Quina sort poder anar a l’hospital quan em passa alguna cosa i saber que estic assegurat i que per culpa d’això no arruïnaré la meva família amb els serveis mèdics. De vagades fins i tot puc escollir entre quatre mitjans de transport per anar d’un lloc a l’altre; he vist alguns que sols tenen l’opció d’agafar un bus que triga cinc hores per a fer 40 km, perquè les carreteres estan tan malament que no poden passar dels 10 km/h. Bé, doncs tot això m’ha ajudat, i molt, per a valorar el que tinc i per no queixar-me tant de si tinc això o no ho tinc.

Jakob, amic i company de viatge

Què puc dir d’una persona tan extraordinària com ell? És una d’aquelles persones que tothom el voldria tenir en la seva vida, ja sigui com a amic, germà, fill, avi, net, company de feina o fins i tot conegut o d’entrenador d’escacs. És una persona riallera, amb un optimisme mai vist, que sempre està de bon humor, encara que sigui al matí abans d’esmorzar o en una situació difícil; una persona generosa, amigable, respectuosa, intel•ligent, fort, molt fort, físicament, però, sobretot psíquicament. LoremSense ell no hauria arribat pas tan lluny; quan jo em quedava sense forces ell m’empunyava per seguir endavant; quan jo saltava dels nervis, ell hi posava aquell toc de paciència tan necessari. Una persona amb la qual pots confiar i saps que no et fallarà. Una persona que ho dóna tot per als seus. Fins i tot, durant aquest viatge ha guanyat una qualitat que no m’agradava d’ell abans de començar: emprenyar-se i treure el caràcter quan alguna cosa no li sembla bé o quan li prenen el pèl.

Ell va donar-me la idea clau per acabar de donar forma al meu somni quan encara estava desdibuixat. Ell ha estat la persona perfecte per a fer aquest viatge; no em podria imaginar de fer-ho amb cap altra persona. La seva senzillesa com a persona ha estat clau per al nostre èxit, ja que hem fet equip en els moments difícils i ens hem entès de seguida en cada situació. És impossible de pensar que durant aquest any ens hàgim discutit ni un sol cop; ben al contrari: en comptes de discutir ens hem comunicat l’un amb l’altre per a poder solucionar les poques diferències que hem tingut.  i20161210-06El treball en equip ha estat essencial. L’únic problema que té és que és molt lleig; però bé, això ja li he dit que no es podia arreglar, i en principi ho ha acceptat . Una persona amb una força vital impressionant, motivat sempre per assolir els seus objectius. I una de les coses que m’agrada més d’ell és que es un somiador; té somnis de tots els tipus i colors, i això fa que agafi la vida amb tanta força com si es volgués menjar el món cada dia. Gràcies, doncs, Jakob per aquest gran viatge i per transmetre’m tanta alegria i força, elements molt necessaris per a superar el repte que ens vam proposar.

Don Bosco

La grandesa d’aquest projecte ha sigut en gran part gràcies a Don Bosco. Personalment abans de començar el viatge no coneixia aquesta organització, i ara mateix puc dir que vam encertar de ple a combinar aquest viatge amb Don Bosco. Ha estat un gran honor poder ajudar, encara que sigui només una mica, una organització que fa un treball tan espectacular i que fa tant de bé a totes aquestes persones amb necessitats. Els salesians són unes persones que entreguen la seva vida únicament per ajudar tots aquests nens i joves que no haurien tingut cap tipus de futur. Recollint-los del carrer, donant-los menjar, lloc per a viure i una educació excel•lent a les mils d’escoles que tenen en funcionament arreu del món. En cada projecte que hem visitat m’he quedat meravellat del seu gran treball.

 i20170111-23La família de Don Bosco és una família molt especial, que transmet uns valors essencials per a la vida, una família amb un esperit únic, un esperit d’hospitalitat, de generositat, d’alegria, de preocupar-se pels altres, de fidelitat, de recompensa…. D’aquest gran treball sols te n’adones quan veus els nens i joves vivint en els centres de Don Bosco, nens amb una infantesa molt dura, però que gràcies a Don Bosco han trobat una família que es preocupa per ells i que els ajuda. En tots els centres que hem estat s’hi respira felicitat i alegria, un ambient pràcticament impossible d’imaginar fins que no es viu en primera persona. A part d’això, Don Bosco ens ha acollit en cada país per on hem passat, ens han ajudat amb tot el que han pogut i més, i estem increïblement agraïts de tota la seva ajuda. Una ajuda que a anat des d’Alemanya fins al Vietnam. Moltes gràcies Don Bosco, i gràcies per aquest gran treball que feu a la Humanitat.

Gràcies, gràcies i gràcies!

Són moltíssima la gent que ha fet possible aquest gran projecte.

Primer de tot vull donar les gràcies als meus pares i al meu germà Albert per aquest suport brutal durant tot aquest temps; sense ells darrere no hauria arribat on sóc ara mateix; el suport psicològic ha estat essencial durant tot aquest temps.

CimaGràcies especialment a la meva xicota Gvantsa, que ha aguantat fins al final com una campiona, superant tots els moments difícils i afegint-hi la meva absència; gràcies, doncs, Gvantsa, pel teu suport i la teva paciència durant tot aquest trajecte.

Gràcies als meus amics, perquè ells també han pedalat amb mi enviant-me múltiples missatges de motivació: gràcies, nois i noies!

Gràcies a les nostres traductores de la pàgina web, Carolina, Ursula, Jessica i Indra.

Reconstruiendo escuela nueva. 3a escuela visitada. (2h de Kathmandu)Gràcies als nostres sponsors, visiblement a la part dreta de la pàgina web. El material proporcionat ens ha sigut de gran ajuda per a superar sobretot el mal temps que hem hagut d’afrontar entre altres coses.

Gràcies a tots els patrocinadors privats, ja sigui per part de família, amics, coneguts o fins i tot de desconeguts, ajudant-nos econòmicament en les despeses que hem tingut i pels imprevistos. Qui hagi analitzat els números a la taula de càlcul del projecte haurà vist que entre tots plegats ens heu ajudat amb una suma impossible d’imaginar: 7.930 €, més que una tercera part del cost del viatge; sense vosaltres hauríem tingut greus problemes econòmics per a continuar endavant. Gràcies a vosaltres podrem fer una bona donació a Don Bosco, una suma aproximada de 1.000 €, això sense comptar els diners donats directament a Don Bosco.

 i20170310-09Gràcies també a totes les persones que ens hem trobat pel camí, persones que ens han acollit a casa seva i que ens han regalat la seva confiança. Aquestes persones també ens han ajudat a superar els moments difícils quan tot pintava negre; cadascun els portaré sempre en el meu cor.

I finalment també donar gràcies a tots aquells que ens han seguit, ja sigui a la pàgina web, facebook, Instagram, etc. Els missatges continus de motivació i suport han sigut essencials per a seguir endavant i continuar compartint les experiències amb vosaltres a través de tots els informes i fotos; sempre ho hem fet molt de gust i amb molta satisfacció.

Fritz (Webmaster)

Vull dedicar algunes línies al 3er membre d’aquest equip. Un membre tan essencial com nosaltres, que s’ha encarregat que tothom pogués gaudir d’aquest projecte amb una pàgina web tan espectacular i perfecta. Sense ell aquest projecte hauria quedat amagat sota les pedres. Ell ha invertit moltíssimes hores i ha treballat dur per configurar una pàgina com aquesta. Un gran webmaster que s’emportava el portàtil a la motxilla d’excursió a fi que els nostres seguidors poguessin saber on som en cada moment.

El camión ruso se rompe en el puenteEll no tan sols ha sigut l’encarregat que la pàgina estigués actualitzada sinó que ha fet múltiples tasques per tal que nosaltres seguíssim endavant. Ens ha fet de cap d’administració, controlant l’estat econòmic i tenint en compte que els nostres comptes bancaris estiguessin sempre equilibrats. Ens ha fet de treballador d’agència de viatges, ajudant-nos en problemes amb els visats o recomanant-nos o advertint-nos sobre perills o coses a tenir en compte en cada país que hem creuat. I moltes altres coses de les quals ja no em recordo perquè han estat moltes. Ell sempre ha quedat darrere l’escenari, però el seu treball ha estat molt important. A part de tot això, ell ha sigut també un dels principals motivadors; en aquest cas, segur que hi tenia molt a veure que el seu fill: era un dels qui pedalava . Gràcies Fritz pel teu treball!

I ara que?

Doncs sí, hem d’acceptar que el viatge s’ha acabat; però ara toca treure el màxim de suc possible d’aquesta història. Com alguns potser ja sabeu, hem estat enregistrant amb les nostres càmeres Go Pro totes les situacions interessants que hem anat tenint durant tot el viatge, i ara tenim moltíssim material per a poder elaborar un documental del viatge amb l’ajuda d’en Gereon i la seva empresa Koliview. Si tot funciona, com tenim previst, esperem presentar el documental a principis de l’any que ve.

En el meu cas, i amb l’ajuda de la meva mare, escriuré un llibre on intentaré explicar amb el màxim de detall possible aquesta gran aventura. Un llibre duu molt de treball, i no creiem que estigui llest abans d’un any.

14,000 km^ 14,000 km ^
En el final^ En el final ^




Comentarios en este informe:

Indra escribe:

24 de mayo de 2017, 18:31

Aiii per favor!!!! Tinc llàgrimes als ulls!!!!
Molt gran això que heu aconseguit. Felicitats de tot cor :) m'encanta la cara del Jakob plorant i rient a la vegada aquí als 14.000km.

martin heilscher escribe:

28 de mayo de 2017, 13:08

Oh man, meine Freunde wie stolz ich auf euch bin. Ich freue mich so über euer erreichtes Ziel, dass ich tränen in den Augen haben, als ich diesen letzten Bericht las. Ich kann euch nur beglückwünschen und euch beneiden um eure Erfahrungen, aber auch um euren Webmaster!!! Voll klasse, dass wir so immer bei euch waren, euch begleiten und zusehen durftet, bei der Reise eures Lebens. DANKE FRITZ!!!.
Und Ihr 2, lasst es euch gut gehen, auch wenn die Beine wahrscheinlich nicht so lange Ruhen wollen. Ich würde mich sehr über einen Film freuen und mich schon jetzt zur Premiere anmelden. Ich hoffe auf ein Wiedersehen in Köln, oder Rothenburg.
LG ihr Wahnsinnigen!!!

Fritz (Webmaster) escribe:

28 de mayo de 2017, 20:30

Danke Dir, Martin :-)
Du warst einer der treuesten Fans des Teams.
Falls Du es einrichten kannst: am Donnerstag, den 8. Juni um 17 Uhr werden Ernest und Jakob im Domforum gegenüber dem Kölner Dom etwa eine Stunde lang von einem Profimoderator interviewed.
Viele Grüße an die ganze Familie
Fritz

Olga Müller escribe:

03 de junio de 2017, 04:41

Hallo ihr Zwei,

es fiel mir schwer die Berichte und die abschließenden Worte von euch beiden zu lesen. Ein Taschentuch nach dem anderem habe ich zücken müssen. So sehr hat mich das bewegt und umgehauen! Dabei heule ich noch nicht mal bei Sterbeszenen in einer Romanverfilmung.

Auch wenn wir das Jahr 2017 inzwischen haben, leben wir dennoch in einer ignoranten Welt.
Das Vertrauen in das Fremde sinkt und die Vorurteile steigen. Das habt ihr gut erkannt. Erkenntnis ist der erste Schritt zur Besserung. Besserung auf das Zusammenleben ALLER Menschen auf diesem Planeten.
Ich selbst habe meine eigenen Erfahrungen zu diesem Thema machen dürfen. Zwar nicht in so einen großen Umfang wie bei euch, aber dennoch meine Erfahrungen, die mich einiges gelehrt haben in meinem Leben.
Und dafür bin ich dankbar. Das ist noch so viel mehr als wir sehen können.

In tiefer Verbundenheit und mit lieben Grüßen.....bis bald

Alexander Bunje escribe:

03 de junio de 2017, 19:59

Lieber ernesto,
das vorletzte bild sagt mehr als tausend worte!! Unfassbar was ihr erlebt habt. Ich freue mich auf den tag an dem ich dein buch in den händen halte und eure reise noch einmal mit dir erleben darf!!!
Peace & Love,
Alex




La función de comentario no está activada actualmente.


hacia arriba
anterior/siguiente paísanterior/siguiente país